2013. december 9., hétfő

Budai fonódó villamos projekt - Szükséges?

Vagy olyan, mint a 4-es metro? Nem rossz, ha van, de a közpénzeket hasznosabban is el lehetne költeni? Mondjuk rendbe hozni belőle a teljes BKV-ét? 
Azt írják, azért van rá szükség, hogy átszállás nélkül is el lehessen jutni a Batthyány térre, a Moszkva térre, meg Dél-Budára Óbudáról. Dehát a Batthyány térre érkezik a HÉV Óbudáról, Dél-Budára megy a 86-os busz, a Margit körúton meg nem hiszem, hogy a 4-es, 6-os villamosok közé be lehetne zsúfolni még a 17-est. 
Másrészt a város többi részén sem háborognak az emberek, hogy nem tudnak átszállás nélkül bárhová eljutni. A 2-es villamost nem kéne tovább vezetni északnak? Vagy az északról jövő trolikat délnek? Milyen dolog már, hogy a körúton át kell róluk szállni? Nagyon jól hangzik ez a szó: fonódó, de máshol miért ne legyen fonódó?
Harmadrészt a munkálatok évekig tartó dugókat okoznak, valamint megszüntetik Budapest belső területének utolsó megmaradt P+R parkolóit. (Sokan nem tudják, de a Bem rakparton és az alsó rakparton kb. 300 parkolóhely a mai napig ingyenes, márpedig számomra ez jelenti a P+R-t, a fizetős parkolóhely nem arra való épeszű embernek, hogy órákra letegye ott az autóját)
De ebben a projektben sok pénz van, ha nem is annyi, mint a Margit híd felújításában, azért 2-3 milliárdot ki lehet csatornázni bizonyára. Mivel a hatalmon lévőknek szüksége van azon csoportok támogatására, akikhez ezek a pénzek eljutnak, ezért minden racionális érv ellenére megszületett a döntés a városházán: a projekt szükséges. És előre megmondom a tervek, tanulmányok, és engedélyeztetések költsége meg fogja haladni az építési munkát elvégző alvállalkozóknak kifizetett összeget. Bár a Margit hídhoz hasonlóan itt sem lesznek nyilvánosak ezek az adatok.
A következő bejegyzés témája ezért az lesz, hogy milyen nyilvánvaló az összefüggés egy ország jóléte és az állami korrupció mértéke között!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése